شرایط ارسال و گارانتی کالا

رضایت و لذت از خرید، سرلوحه تعامل با مشتریان در فروشگاه اینترنتی اسمارت هاوس بوده و این مجموعه همواره می‌کوشد تا سفارش‌ها به بهترین نحو ممکن به دست خریداران محترم برسد. مطالعه دقیق موارد زیر جهت استفاده درست و بهینه از خدمات و کالاهای فروشگاه اینترنتی اسمارت هاوس مارا دررسیدن به این هدف یاری می‌کند.

نحوه ارسال سفارش و هزینه‌های مربوطه

سفارش‌ها در شرایط عادی حداکثر طی یک روز کاری پس از تکمیل سفارش پردازش می‌گردند.
این زمان در شرایط خاص و ایام پیک کاری، احتمال افزایش به دو یا سه روز کاری را خواهد داشت و در صورت تأخیر بیشتر از طریق ارتباطات الکترونیک به اطلاع مشتری خواهد رسید. زمان تحویل بسته به مشتری نیز بستگی به روش ارسال کالا دارد. سفارش‌ها ثبت‌شده طبق روشی که در زمان ثبت سفارش تعیین می‌شود، ارسال می‌گردد و هزینه بسته‌بندی و ارسال سفارش‌ها بر عهده مشتری می‌باشد. هزینه بسته‌بندی به نسبت تعداد ردیف کالای خریداری‌شده، به هزینه ارسال اضافه گشته و در مرحله پرداخت به مشتری اعلام می‌گردد.
با توجه به اینکه تمام مرسولات بیمه می‌شوند، تمام مسئولیت‌ها و آسیب‌های احتمالی در حین حمل بر عهده طرف قرارداد حمل کالا بوده و هرگونه پیگیری بر عهده خریدار بوده و فروشگاه تنها بر اساس تعهد معنوی، در حد توان در این مسیر مشتریان را یاری خواهد کرد.
هزینه‌های حمل سفارش‌ها به عهده مشتری می‌باشد. انواع روش‌های حمل در مرحله ثبت سفارش نمایش داده‌شده و با توجه به نوع درخواست و سلیقه خریداران قابل انتخاب می‌باشد.
هزینه اخذ شده برای ارسال با پست، به‌صورت متوسط محاسبه‌شده و در دو مبلغ ثابت برای پست پیشتاز و سفارشی به هنگام انتخاب شیوه ارسال به مبلغ پرداختی اضافه می‌گردد که شامل هزینه ملزومات بسته‌بندی و هزینه پستی می‌باشد که بدون در نظر گرفتن وزن مرسوله محاسبه شده است. روش ارسال با باربری (تحویل به اتوبوس‌های بین‌شهری) شامل هزینه ارسال بسته از دفتر فروش به شرکت باربری بوده و این فروشگاه اطلاع دقیقی از هزینه‌های حمل کالا ندارد. ارسال با تیپاکس تنها به شهرهایی که دفتر تیپاکس در آن‌ها فعال می‌باشد مقدور خواهد بود. در نظر داشته باشید به دلیل پس کرایه بودن ارسال با باربری یا تیپاکس، امکان ارسال سفارشاتی که مبلغ آنها پایینتر از حداقل هزینه این دو روش ارسال باشند، میسر نمی‌باشد.
همچنین امکان اضافه شدن هزینه بسته بندی برای هر سفارش نسبت به تعداد اقلام آن وجود دارد.
درج کد رهگیری و شماره بارنامه مرسولات، یک روز کاری پس از ارسال انجام خواهد یافت

روش‌های ارسال سفارش

ارسال کلیه سفارش‌ها از دفتر مرکزی فروشگاه در تبریز انجام می‌پذیرد. سفارش‌ها ثبت‌شده طبق روشی که در زمان ثبت سفارش تعیین می‌شود، ارسال می‌شوند که مشخصات و زمان حمل مربوطه به تشریح توضیح داده می‌شود. نکته مهم اینکه حداکثر وزن بسته برای ارسال با پست 10 کیلوگرم می‌باشد که در صورت بیشتر شدن وزن، مراتب برای تغییر نوع ارسال به پس‌کرایه به اطلاع مشتری رسیده و مبلغ پرداختی برای هزینه پست عودت داده می‌شود.

پست پیشتاز:

زمان حمل اعلامی شرکت پست در این روش 1 تا 3 روز است که برای مراکز استان 1 تا 2 روز، ‌شهرستان‌های بزرگ 2 تا 3 روز و شهرهای کوچک و روستاها 3 روز می‌باشد. هرگونه تأخیر در این زمان‌بندی بر عهده شرکت پست بوده و خارج از مسئولیت فروشگاه می‌باشد. مرسولات ارسالی با پست از طریق «سامانه رهگیری مرسولات پستی» قابل رهگیری می باشند.

تیپاکس:

تیپاکس یک شرکت حمل‌ونقل خصوصی است که تنها در برخی شهرهای ایران خدمات‌رسانی می‌کند (شهرها و شهرستان‌های بزرگ).
زمان حمل اعلامی شرکت تیپاکس در این روش 1 تا 2 روز است و هزینه حمل بسته‌ها نیز با توجه به وزن بسته‌ها تعیین می‌شود. در این روش بسته‌ها به‌صورت پس‌کرایه ارسال می‌شوند و به این معنی که تنها هزینه خدمات در زمان سفارش دریافت می‌شود و هزینه حمل بسته در زمان تحویل بسته به مشتری از وی دریافت می‌شود.
مرسولات ارسالی با تیپاکس از طریق « رهگیری مرسولات تیپاکس» قابل رهگیری می باشند.

باربری و ترمینال:

در این دو روش نیز همانند تیپاکس بسته‌ها به‌صورت پس‌کرایه ارسال‌شده و امکان ارسال بسته‌ها به تمام شهرهای کشور مقدور می‌باشد. تمامی سفارش‌ها در این روش به‌صورت پیش‌فرض تحویل انبار شرکت‌های مسافربری (ارسال با اتوبوس) می‌شوند. در صورت تمایل به ارسال با باربری خاص، پس از هماهنگی و در دست داشتن اطلاعات تماس آن باربری در شهر تبریز، با دفتر فروش تبریز تماس حاصل فرمایید.

ارسال با پیک:

این روش تنها مختص محدوده شهر تبریز می باشد. محدوده ارائه خدمات از شمال به اتوبان پاسداران – باغمیشه، از شرق به میدان آذربایجان – خیابان راه آهن – کوی لاله، از جنوب به اتوبان شهید کسایی و از غرب به میدان بسیج محدود می باشد. سفارش‌هایی که تا قبل از ساعت 12:00 روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته ثبت‌شده باشند (با تعداد کالای متعارف) همان روز پس از ساعت 15 (ساعت خروج پیک از دفتر مرکزی تبریز) ارسال خواهند شد. هزینه ارسال با این روش بر عهده مشتری می‌باشد. با توجه به مسیربندی، حداکثر زمان انتظار پیک در محل مشتری 5 دقیقه خواهد بود. بدیهی است روزهای تعطیل رسمی خارج از این شرایط است.

گارانتی و خدمات پس از فروش:

مهلت بررسی و تطبیق کالاهای موجود در برگ خرید با اقلام دریافتی 48 ساعت می‌باشد. در صورت وجود هرگونه مغایرت، می‌توان در مهلت تعیین‌شده با دفتر تبریز تماس حاصل نمود تا در اسرع وقت رسیدگی‌های لازم به عمل آید. بدیهی است بعد از زمان تعیین‌شده، این فروشگاه مسئولیتی در این مورد نخواهد داشت.
تمام تجهیزاتی که گارانتی آن‌ها در صفحه کالا در فروشگاه اعلام نشده و دارای گارانتی نیستند،تا 48 ساعت بعد از تحویل مهلت تست داشته و در صورت بروز هرگونه مشکل، پس از انجام هماهنگی‌های لازم، کالا به همراه نامه‌ای شامل اطلاعات تماس و توضیح نقص، جهت تست و بررسی به دفتر فروشگاه  ارسال می‌شود. در صورت وجود مشکل، به‌شرط آنکه دستگاه یا کالا صدمه دیگری ندیده و یا تغییر فیزیکی در آن انجام‌نشده باشد، قابل تعویض خواهد بود. پس از انقضای این مهلت، در صورت امکان تعمیر، هزینه تعمیر از مشتری دریافت شده و در غیر این صورت مسئولیتی در قبال دستگاه  بر عهده فروشگاه نخواهد بود.
هزینه ارسال کالا به دفتر فروشگاه بر عهده فرستنده بوده و بسته‌ها می‌بایست از طریق پست ارسال گردند. در صورت تائید مشکل، کالای تعویض یا تعمیر شده با هزینه شرکت ارسال می‌گردد. در مواردی که کالا دارای مشکل نبوده و کاربر قادر به استفاده درست از دستگاه نیست، هزینه ارسال مجدد از کاربر دریافت و سپس کالا برگشت داده می‌شود.
تعویض یا مرجوع نمودن دستگاه بعد از خرید میسر نبوده و فقط درصورتی‌که دستگاه دارای مشکل بوده و به تایید واحد فنی رسیده باشد و طبق بندهای ذکرشده مشمول گارانتی گردد، امکان تعویض وجود خواهد داشت.
قابل تذکر است فروشگاه مسئولیتی در قبال نظرات درج شده کاربران در قسمت نطرات کالاها نداشته و تجربه های کاربری یا راهنمایی های نوشته شده توسط کاربران نظر شخصی بوده و الزاما مورد تایید فروشگاه نمی باشد.

لغو سفارش‌ها و شرایط برگشت وجه:

درصورتی‌که پرداخت سفارش انجام شود،‌ حد اکثر تا 12 ساعت پس از ثبت آن می‌توان درخواست لغو سفارش را داد (فقط به‌صورت تلفنی) و کل هزینه را پس گرفت. در غیر این صورت مسئولیتی متوجه فروشگاه نخواهد بود.

برگشت خوردن سفارش:

درصورتی‌که بسته پس از ارسال به مبدأ برگشت بخورد،‌ علت برگشت بسته بررسی می‌شود و در حالتی که علت آن عدم حضور شخص در زمان تحویل و یا اشتباه بودن مشخصات گیرنده (آدرس، تلفن، کد پستی و نام) باشد، خریدار موظف به پرداخت مجدد هزینه ارسال خواهد بود. امکان تغییر روش ارسال در این حالت وجود خواهد داشت.